De advocaat voor uw zorginstelling
Het advocatenkantoor waar de deur sinds 1979 open staat
Zoals iedere zorginstelling heeft ook uw organisatie regelmatig te maken met juridische vraagstukken. Hierbij heeft u behoefte aan een partner die proactief meedenkt en advies geeft waarmee u verder kunt. Van vragen met betrekking tot zorginkoop tot uitdagingen op het gebied van governance en compliance: wij zoeken samen met u naar de beste oplossing vanuit het belang van uw organisatie.
Inkoop, contracteren en toelating
Op het gebied van zorginkoop, contracteren, toelating en materiële controle heeft u te maken met complexe processen. Wij bieden overzicht en helpen u om volgens de regels zorg te leveren en de geleverde zorg juist te verantwoorden en (financieel) af te wikkelen.
Governance en compliance
Als experts op het gebied van governance, compliance en toezicht buigen we ons over de statuten van uw zorginstelling en vragen op het gebied van de organisatiestructuur, en externe toezichthouders zoals NZa, IGJ, ACM en AP. Ook kunnen wij een bijdrage leveren om de naleving van sectorspecifieke wet- en regelgeving in uw instelling te verankeren, bijvoorbeeld met behulp van een compliance programma.
(Keten)samenwerking, fusie of overname
Bij een (keten)samenwerking, fusie of overname komt veel kijken. Denk bijvoorbeeld aan intentieovereenkomst, medezeggenschap, due diligence, melding NZa en ACM. Onze advocaten beantwoorden uw vragen, geven advies en zorgen voor een gestroomlijnd proces.
Arbeidsrecht en medezeggenschap
Bij een intern geschil liggen de zaken vaak gevoelig. Wij begrijpen dat en schakelen snel om u te helpen tot een goede oplossing te komen. Ook bij personeelskwesties, zoals schorsing, ontslag en medezeggenschapsvraagstukken, kunt u op ons rekenen.
Omgevingsrecht
Omgevingsrecht is altijd in beweging. Heeft u een vraagstuk met betrekking tot de plannen, regels of bescherming van de fysieke leefomgeving (milieu, water, natuur of ruimtelijke ordening) of activiteiten die hier invloed op hebben? Wij denken graag met u mee, geven advies en ondersteunen bij eventuele problemen en/of (vergunning)procedures.
Huur- en vastgoedrecht
Wilt uw zorginstelling een locatie bouwen, ver(nieuw)bouwen of (ver)huren? Of heeft u te maken met een geschil met betrekking tot bijvoorbeeld koop en verkoop, gebreken, hypotheek, pandrecht of erfdienstbaarheden? Wij zijn bekend met de mogelijkheden, weten waar u aan moet denken en adviseren u graag.
Mediation
Meditation is een gestructureerd onderhandelingsproces, waarbij partijen hun geschil met hulp en onder begeleiding van de mediator zélf oplossen. In één of meer sessies werken partijen samen met de mediator naar een oplossing toe, die zoveel mogelijk rekening houdt met de gerechtvaardigde belangen van alle betrokkenen. Bij Brunet kunt u voor zakelijke en arbeidsmediation terecht.
De advocaten van Brunet
Wij zijn gespecialiseerde advocaten die luisteren naar hun cliënten en doorgaan wanneer anderen het opgeven. Inspanning is namelijk geen verplichting, maar een verantwoordelijkheid. Wij werken niet met lagen stagiaires en junior advocaten, maar koppelen u meteen aan een gespecialiseerde partner-advocaat. Zo doen we dat al sinds 1979 en we zien geen enkele reden om dat in de toekomst anders te doen.
Opgericht in
Partner-advocaten
Rechtsspecialisaties
Lopende dossiers
Opdrachtgevers
Klantbeoordeling
Een greep uit onze cliënten
Plan een vrijblijvende kennismaking
Wilt u weten wat onze advocaten voor u kunnen betekenen? Maak dan een afspraak voor een telefonische kennismaking. In dit kosteloze en vrijblijvende gesprek bespreken we in het kort de uitdagingen van uw zorginstelling. Vervolgens maakt u de keuze of wij voor u aan de slag kunnen.